Ferdinand von Wrangell`i nimelise Roela Lasteaia-Põhikooli ARENGUKAVA2012 – 20161. SissejuhatusFerdinand von Wrangelli nim Roela Lasteaia-Põhikool (edaspidi kool) on munitsipaalkool, mille tegevuse õiguslikuks aluseks on kooli põhimäärus, põhikooli- ja gümnaasiumiseadus, haridusseadus, Vinni valla arengukava.
Arengukava on kooli edasiseks tegevuseks vajalik strateegiline raamdokument, mis määratleb kooliarenduse põhisuunad ja valdkonnad, tegevuse aastani 2016 ning arengukava uuendamise korra.
Kooli arengu kavandamisel lähtutakse Eesti Vabariigi seadusandlusest.
Kooli arengukava täiendavad igaks õppeaastaks loodav üldtööplaan, milles püstitatakse konkreetsed ülesanded jooksvaks õppeaastaks, ning kooli õppekava.
Kooli arengukava on koostatud meeskonnatööna õpetajate initsiatiivgruppide, juhtkonna ja hoolekoguliikmete poolt kooli järjepideva arengu tagamiseks ning on läbi arutatud kooli hoolekogus ja õppenõukogus.
Arengukava eemärgiks on missioonist ja visioonist lähtuvalt prioriteetsete arenguvaldkondade määratlemine ja tegevuse kavandamine viie aasta lõikes. Arengukava jätkab eelmisel arenguperioodil saavutatu edasiarendamist, tuginedes kooli arengueeldustele, võimaluste analüüsile ja kokkulepitud tööpõhimõtetele.
Kooli arengukava kinnitamine loob positiivsed eeldused kooli töö efektiivseks planeerimiseks.
Arengukavast tuleneb kooli üldtööplaan.
Õppeaasta üldtööplaanis esitatud eesmärgid ja ülesanded tulenevad arengukava rakendamise strateegilistest vajadustest, sisehindamisest ning õppe- ja kasvatustöö jooksvatest probleemidest.
2. Üldandmed
2.1 Asukoht ja teeninduspiirkondKool asub Vinni valla territooriumil. Kool teenindab õpilasi, kes on Alavere, Lepiku, Lähtse, Obja, Puka, Rasivere, Ristiküla, Rünga, Saara, Soonuka ja Tammiku küla ning Roela aleviku elanikud.
2.2 LooduskeskkondRoela alevik koos piirnevate küladega asub Pandivere kõrgustiku idaserval. Pandivere kõrgustiku iseloomulikumateks mandrijää servamoodustisteks on radiaalsete ooside ahelikud. Roela- Mõdriku vallseljak ilmestab piirkonna maastikku. Vallseljaku huvitavam osa jääbki Roelasse. Siin on tihedalt kõrvuti ja järjestikku järsuservalised kuni 25-kraadise kaldega ja kuni 17 meetri kõrgused oosid. Vallseljak on tervikuna maastikukaitseala. Roela kool on õnnelik sellise looduspärli üle: vallseljak sobib ideaalselt koolimetsaks, sportimiseks (suusatamiseks, krossijooksuks), loodustundide läbiviimiseks, uurimistöödeks ja õueõppeks.
2.3 Kooli kujunemisestKinnitatud andmetel on Roelas kool eksisteerinud alates 1822. a. 19. sajandi viimasel veerandil on Roelas olnud kaks kooli: valla- ja mõisakool. Mõisateenijate ja tööliste lapsed õppisid mõisakoolis (rahvakeeles Hansari koolis), mille juhatajaks oli Jüri Hansar. Praeguse koolimaja nurgakivi pandi 1. septembril 1978 ja juba 1980. a. jaanuaris alustas kool tööd uues majas. Algselt valmis hoone 464 õpilaskohaga keskkooli tarbeks. Alates 1996.a. töötab kool põhikoolina. 1. juulil 2011. a. liideti kooliga Roela Lasteaed.
Koolimaja asukoht on hea: suhteline eraldatus alevikust (tolmu- ja müravaba), korrastatud ümbrus parkmetsa koosluses ning head juurdepääsuteed.
2.4 ÕpilasedÕpilaste arvu prognoos aastateks 2012-2016
Aasta | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 |
Õpilaste arv | 59 | 55 | 54 | 57 | 57 |
Lasteaiast kooli minevate laste arv | 7 | 5 | 8 | 9 | 6 |
Õpetajad
Näitaja | Koolis | Lasteaias | Õpilaskodus |
Õpetajate ametikohti | 7,6 | 4 | 1 |
Õpetajate arv | 12 | 3 | 1 |
S.h. kõrgharidusega | 11 | 2 | 1 |
S.h. keskharidusega | 1 | 1 | – |
Õpetajate kvalifikatsioon
Atesteeritud | Õpetajaid koolis | Lasteaias | Õpilaskodus |
Vanempedagoog | 2 | – | – |
Pedagoog | 9 | 3 | 1 |
Kvalifikatsioonita | 1 | – | – |
Õpetajate vanuseline koosseis
| Koolis | Lasteaias | Õpilaskodus |
20 – 30 a | 1 | – | – |
31 – 40 a | 2 | – | – |
41 – 50 a | 2 | 1 | 1 |
51 – 60 a | 4 | 1 | – |
61 – 70 a | 3 | 1 | – |
Hetkel tuleb kooli arengu seisukohalt positiivseks hinnata järgmist:
- koolis töötab kvalifitseeritud ja arenemisvõimeline kaader;
- kool asub logistiliselt soodsas ja turvalises asukohas;
- koolis on õpilaskodu, kooliga on liidetud lasteaed;
- koolis töötavad mitmed tugisüsteemid (järeleaitamistunnid, pikapäevarühm, turvatuba, kõneravi, sotsiaalpedagoogi abi, parandusõpe)
- koolil on tublid saavutused õppetöös, huvitegevuses, kodukoha tundmaõppimises;
- koolil on oma muuseum, õpperajad ja traditsioonid.
3. Kooliarenduse põhisuunad aastateks 2012 – 2016
3.1 MotoHaridus on võti tulevikku.
3.2 MissioonLaps - õpetaja - lapsevanem – ühtsete eesmärkide nimel püüdlev meeskond parimate tulemuste saavutamiseks. Kooli töö toetub kolmele sambale, mis on fikseeritud kooli lipu statuudis:
õppetöö
huvitegevus
kodukoht
3.3 VisioonFerdinand von Wrangelli nim Roela Lasteaed-Põhikool on:
- kool, mis loob võimalused lapse arenemiseks selliseks, nagu ta suudab;
- kool, kus väärtustatakse õppimist ja õpetamist, kasutatakse kaasaegseid töö- ja õppevahendeid;
- kool, mis tagab, et iga koolilõpetaja omaks teadmisi, oskusi ja kindlust omandatu elus kasutamiseks.
3.4 VäärtusedKooli väärtused:
turvaline – väike ja rahulik kool soodsas asukohas, ohutu koolitee ja hoolivad õpetajad. Iga inimene on väärtus;
eemal linnakärast – head põhiharidust andev kool kodu lähedal;
koostöö – teotahteline, õppiv ja arenguvõimeline kollektiiv;
sõbralik – õpihimulised, mõistlikud ja rõõmsameelsed lapsed, positiivse ellusuhtumisega kollektiiv;
arenev – jätkusuutlik kool kaasaegse õpi- ja töökeskkonnaga, osalemine piirkondlikes ja rahvusvahelistes projektides;
uuendustele avatud - hästi planeeritud tulevik paljude arenguvõimalustega;
renoveeritud – osaliselt remonditud, rõõmsavärvilised ja valgusküllased klassiruumid, nõuetele vastav koolisöökla;
professionaalsus – meie õpetajad on koolitatud ja väärtustavad meeskonnatööd. Kogemuste ja teadmiste abil aitame leida õpilastele parimad arengusuunad ja eneseteostusvõimalused;
avatus muutustele – pidev enesetäiendamine on paremate tulemuste saavutamise alus;
sõbralikkus ja koostöövalmidus – oleme sõbralik, abivalmis ja uuendustele avatud tegutsemisaldis kollektiiv. Oleme hoolivad üksteise ja meid ümbritseva keskkonna suhtes;
austus – austame iseend, kolleege, partnereid ja konkurente. Oskame ja soovime väärtustada enda ja teiste aega, tehtud tööd, saavutusi;
usaldusväärsus – selle aluseks on stabiilsus, väljakujunenud traditsioonid ja pidev areng. Julgeme olla ausad ja võtta vastutust. Tagame turvalise õpikeskkonna;
eneseanalüüsile avatud – oleme valmis oma töö tulemuslikkust märkama, teostatut analüüsima, leidma teid edasiseks arenguks, püüdma järjest paremini;
informeeritus – partnerid ja kolleegid on informeeritud kooli juhtimisest, toimimisest, põhi- ja tugiprotsesside korraldusest ja sisust, samuti ootustest töö ning õppimise tulemuslikkusele ja kvaliteedile;
tasakaal – väärtustame töö ja kodu vahelist tasakaalu, siis suudab õpetaja paremini tööle ja õpilane õppimisele keskenduda.
4. Kooli välis- ja sisekeskkonna analüüs
4.1 SWOT analüüs
Tugevused
õpilaste vähene arv klassis
õpikeskkonna ja õppevahendite kaasajastamine
logistiliselt hea, looduslikult kaunis ja turvaline asukoht
kvalifitseeritud, arenev kaader
logopeedi ja sotsiaalpedagoogi olemasolu
hea koostöö huvigruppidega
söökla kuulumine koolile; tervislik toit
tore, üksmeelne, koostöövalmis kollektiiv
head sportimisvõimalused, suur võimla, staadioni kasutamise võimalus, suusarajad, jalgpalliplats
hästi organiseeritud ja mitmekesine huvitegevus
tugev, teotahteline ja koostööaldis juhtkond
osalemine rahvusvahelistes-, vabariiklikes-, maakondlikes- ja koolisisestes projektides
koostöö oma valla koolidega
koolimuuseum ja õpperajad
kooli traditsioonide olemasolu
olemas vajalikud tugisüsteemid
kooli propageerimine lasteaias
lasteaia ühendamine kooliga
võimalus kasutada kooli- ja lasteaiaõpetajate oskusi ja teadmisi ühisürituste läbiviimisel
õpilaskodu edukas funktsioneerimine
soe ja mugav maja
oma väikebussi olemasolu
terviseedendus koolis
piisav arvutipargi olemasolu õpilastele (võimalus viia tunde läbi arvutiklassis)
sidemed Ferdinand von Wrangelli järeltulijatega
|
Nõrkused
õpilaste vähene arv
igal õpetajal pole personaalarvutit
kooli kodulehekülg vajab täiendamist
ei ole motiveeritud ainealane lisatöö
infovahetus pole tõhus
noorte õpetajate ja meesõpetajate vähesus
õpilaste passiivsus ja huvipuudus, vähene huvi õppetöö vastu
piiratud võimalused käitumisprobleemide lahendamisel
liitklasside olemasolu
lastevanemate vähene huvi koolielu vastu
ruumide renoveerimise aeglane kulg
hariduslike erivajadustega (HEV) laste arvu suurenemine
kooli buss liiga väike
klassivälise kirjanduse puudumine
arvutiklassis ei ole kõik arvutid kaasaegsed
|
Võimalused
kooli soodne asukoht
kooli kena ja piisavalt suur territoorium võimaldab edasiarendamist
tehnilise baasi täiustamine
õpikeskkonna kaasajastamine
e-kooli arendamine
kooli kodulehe arendamine (info levitamine erinevates keeltes: inglise keel, vene keel)
osalemine rahvusvahelistes, vabariiklikes, maakonna ja koolisisestes projektides
arenguvestluste läbiviimise intensiivistamine
õpetajate ja kooli töötajate osalemine koolitustel, õppekäikudel
logopeedi ja sotsiaalpedagoogi kaasamine õppeprotsessi
koostöö valla- ja sõpruskoolidega
koostöö erinevate huvigruppidega valla- ja maakonnatasandil
õpilaste arvu suurenemine seoses aleviku rahvaarvu kasvuga
loengud, õppepäevad lastevanematele
projektide kirjutamine
sidemete arendamine Wrangelli suguvõsa järeltulijatega
tänuüritus tublidele õpilastele ja nende vanematele (direktori vastuvõtt)
näitus kooli sümboolika ajaloost
ühtne vorm kooli esindavatele lastele
|
Ohud
õpilaste arvu vähenemine ja liitklasside lisandumine
logistiline asend, linnas elavad õpilaskodu lapsed kipuvad puuduma
õpetajate koondamine seoses koormuse vähenemisega
kooli ei tule noori pedagooge
alkoholismi, suitsetamise ja narkomaania levik, kuritegevuse kasv
erinevad väärtushinnangud haridusele
laste õiguste suurenemine, kohustuste ja vastutuse vähenemine
HEV laste arvu suurenemine
perekonna vähenev roll laste kasvatamisel
lasteaia mänguväljakut ümbritseva aia puudumine
elanikkonna madal elatustase
probleemsed pered
|
4.2 Kriitilised edufaktoridKriitilised edufaktorid on faktorid, ilma milleta kooli edu tulevikus pole võimalik või on oluliselt piiratud.
Meie kooli kriitilised edufaktorid, mis selgitati välja analüüsi käigus, on järgmised:
- kooli eristumine maakonnas põhiharidust andvate koolide hulgast
(tänapäeva üldises õpilaste arvu vähenemise olukorras leitakse võimalused omanäolisuse ja eristumise saavutamiseks nt õpilaskodu, lasteaed)
- kooli arendustegevus meeskonnatöös
(kooli organisatsiooni ja juhtimise parendamisse lülituvad aktiivselt nii oma personal kui ka kõik kooliga seotud huvigrupid)
- personali ühtsuse, integreerituse saavutamine
(personal tunneb üksteist ja arendab ennast pidevalt edasi; professionaalsed teadmised, oskused ja kogemus on ühisvara; toimub õppe-metoodilise info operatiivne jagamine ja
vahetamine)
- ühtse õppe-metoodilise baasi loomine
(personal mõtleb läbi õppesisu, korralduse, metoodikad, rikastab üksteist; õpilasteni jõuab õppeainetevahelise integratsiooni kvaliteetne tulemus)
- avalikkussuhete intensiivistamine, sotsiaalse kapitali loomine
(suhted piirkondlikul ja rahvusvahelisel tasandil, avalikkussuhted ning koostöö- ja partnerlussuhted on järjepidevad, kasutatakse erinevaid võimalusi kooli esindamiseks, kooli tööd ja arengut tuntakse igakülgselt ning info kooli tegevusest on pidev).
5. Kooli eesmärgid prioriteetsetes valdkondades aastateks 2012 – 2016
5.1 Järgida tulemusjuhtimise ja kvaliteedikontrolli põhimõtteid.
5.2 Tagada valmisolek õpingute jätkamiseks järgneval haridustasemel ja elukestvaks õppeks.
5.3 Luua sõbralik atmosfääri ja ühisväärtused.
5.4 Kujundada ja kaasajastada õppekeskkond.
5.5 Kindlustada kvalifitseeritud pedagoogiline kaader, mis võimaldab konkurentsivõimelise hariduse andmist.
6. Tegevuskava aastateks 2012 – 2016
Kasutatavate tingmärkide seletused
AÕ |
aineõpetaja |
KK |
kogu kollektiiv |
D | direktor | L | logopeed |
DN | direktsioon | SP | sotsiaalpedagoog |
HJ | huvijuht | V | vallavalitsus |
IT | IT spetsialist | ÕE | õpilasesindus |
JA | juhiabi | ÕN | õppenõukogu |
KJ | klassijuhataja |
6.1 Jälgida tulemusjuhtimise ja kvaliteedikontrolli põhimõtteid
Tegevused |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
Indikaatorid |
Täitja |
Kooli üldtööplaani koostamine ja rakendamine. |
X | X | X | X | X |
ÕN otsus ja hinnang |
ÕN |
Sisekontrollisüsteemi loomine. |
X | | | | |
Koostada vastav dokument |
D, JA |
Sisekontrolli läbiviimine. |
X | X | X | X | X |
Sisekontrollilehed |
D, HJ, JA |
Sisehindamise süsteemi loomine (kehtestatud korra ja tegevuskava järgi toimimine). |
X | X | X | X | X |
Olemas vastav dokument |
D, JA |
Pedagoogidega arenguvestluste läbiviimise korra kehtestamine. |
X | X | X | X | X |
Koostada vastav dokument |
D, JA |
Personalipoliitika väljatöötamine ja rakendamine. |
X | X | X | X | X |
Koostada vastav dokument |
D, JA |
Õpilasesinduse tööplaani koostamine ja rakendamine. |
X | X | X | X | X |
Tööplaanid, protokollid |
ÕE, HJ |
Direktsiooni regulaarsed nõupidamised õpilasesindusega (vähemalt 1 x õppeveerandis). |
X | X | X | X | X |
Protokollid |
ÕE, D |
Pedagoogiliste arutelude läbiviimine (infominutid, õppenõukogu koosolekud, töökoosolekud). |
X | X | X | X | X |
Süstemaatiliselt toimuvad (ÕN protokollid) |
D, HJ, JA |
Direktsiooni nõupidamised |
X | X | X | X | X |
Süstemaatiliselt toimuvad |
D, HJ, JA |
Koolitused, õppepäevad ja loengud lastevanematele. |
X | X | X | X | X |
Tagasiside leht |
D |
Koostöö hoolekoguga Tuletõrjeõppuse päevad (1 x aastas) |
X | X | X | X | X |
Protokollid |
D, JA |
6.2 Tagada valmisolek õpingute jätkamiseks järgneval haridustasemel ja elukestvaks õppeks
Tegevused |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
Indikaatorid |
Täitja |
Õppekavanõuete täitmise kontroll. |
X | X | X | X | X |
Sisekontrolli lehed |
D, HJ |
Õppekava arendustegevus. |
X | X | X | X | X |
ÕN protokollid |
D, KK |
Karjäärinõustamine, koostöö erinevate koolitüüpidega. |
X | X | X | X | X |
Testid |
KJ, HJ |
Objektiivse hindamise tagamine. |
X | X | X | X | X |
Hindamisjuhend |
D, AÕ |
Õppetöö diferentseerimine (sh töö andekatega) |
X | X | X | X | X |
Koolitus |
D, JA |
Õppetöös erinevate metoodiliste võimaluste kasutamine. |
X | X | X | X | X |
Koolitus |
D, JA |
Õppetöö kvaliteedi tõstmiseks enesehindamise-tagasiside võtmise süsteemi rakendamine. |
X | X | X | X | X |
Koostada vastav dokument |
D, AÕ |
Õpilase toetamine ja motiveerimine õppeprotsessis. |
X | X | X | X | X |
Koolitus; Kodukord
|
|
HEV laste märkamine, õpetamine. |
X | X | X | X | X |
Koolitus; Tugisüsteemid |
D, L, SP |
Logopeedi ja sotsiaalpedagoogi kaasamine HEV laste õpetamiseks. |
X | X | X | X | X |
Tööleping; Eelarve |
D, V |
Konsultatsioonide ja järelaitamiste rakendamine. |
X | X | X | X | X |
Ajakava |
D, AÕ |
Konkursside, võistluste, ainenädalate korraldamine (4 x aastas). |
X | X | X | X | X |
Üritused |
HJ, AÕ |
Õuesõppimise jms projektipõhise õppetöövormi rakendamine. |
X | X | X | X | X |
Projekt |
AÕ |
Tugisüsteemide ülesehituse ja töökorralduse loomine. |
X | X | X | X | X |
Koostada vastav dokument |
D |
6.3 Luua sõbralik atmosfäär ja ühisväärtused
Tegevused |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
Indikaatorid |
Täitja |
Kooli sümboolikaga esemete vormi kavandamine ja kasutusele võtmine. |
X | X | X | X | X |
Eelarve |
D, V, JA, HJ |
Kooli veebilehe väljaarendamine |
X | X | X | X | X |
Kodulehekülg |
IT |
Info operatiivne kajastamine kooli veebilehel. |
X | X | X | X | X |
Kodulehekülg |
IT, HJ, D, JA |
Osalemine rahvusvahelistes koostööprojektides. |
X | X | X | X | X |
Projektikohtumised |
AÕ |
e-koolile üleminek. |
| | X | | |
Eelarve, koolitus |
D, AÕ, IT |
Arengukava arendustöö. |
X | X | X | X | X |
ÕN protokoll |
D, AÕ, JA |
Koolimuuseumi töö korraldamine. |
X | X | X | X | X |
Fondeeritud materjalid |
D |
Kooli kodukorra täitmise jälgimine. |
X | X | X | X | X |
Kodukord; e-kool |
KK |
Suitsetamise, narkomaania ja alkoholismi ennetustöö. Terviseedendus. |
X | X | X | X | X |
Loengud, projektides osalemine, üritused |
KJ, HJ, SP, D |
Ühisürituste läbiviimine koos lastevanemate ja hoolekoguga. |
X | X | X | X | X |
Huvitöö plaan |
HJ, KJ |
Koostöö huvigruppidega. |
X | X | X | X | X |
Huvitöö plaan |
HJ, KJ, AÕ |
6.4 Kujundada ja kaasajastada õppekeskkond
Tegevused |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
Indikaatorid |
Täitja |
Lasteaia noorema rühma laudade renoveerimine (uued katted). |
| X | | | |
Eelarve |
D, JA |
Õppeklasside sisustamine uue tehnikaga (DVD-mängija (1), muusikakeskus (1), foto- ja videokaamera (2), projektor (6), ekraan (6)). |
X | X | X | X | X |
Eelarve |
D, JA, V |
Õpetajatele ainekabinettidesse ja lasteaia rühmadele personaalarvutite hankimine (10). |
X | X | X | X | X |
Eelarve |
D, JA, V |
Kunstiklassi laudade ostmine (16 tk). |
X | | | | |
Eelarve |
D, JA, V |
Kaasaegse õppevara ja näitvahendite hankimine. |
X | X | X | X | X |
Eelarve |
D, JA, V |
Õppevahendite ja ilukirjanduse hankimine. |
X | X | X | X | X |
Eelarve |
D, JA, V |
Laste mängukeskkonna uuendamine ja täiendamine- mänguväljakule aia ehitamine
- liivakastile juurdeehitus
- nukunurga mööbel mõlemasse rühma
- rütmipillid
- loovmängu nurgad
- õueõppe korraldamiseks välilauad-pingid
- mänguvahendite valiku täiustamine
- võimlemisvahendite täiendav soetamine
|
X | X | X | X | X |
Eelarve |
D, JA, V |
Inventari soetamine- jalanõude riiulid
- riiete stanged ja riidepuud
- tekid, padjad, käterätikud
- toidunõud
|
| X | X | X | X |
Eelarve |
D, JA, V |
Ruumide remont- klassiruumide remondi lõpetamine (eesti keel, inglise keel, algklassid, ajalugu)
- koridoride remont
- võimla kapitaalremont
|
X | X | X | X | X |
Eelarve |
D, JA, V |
6.5 Kindlustada kvalifitseeritud pedagoogiline kaader, mis võimaldab konkurentsi-võimelise hariduse andmist
Tegevused |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
Indikaatorid |
Täitja |
Personali arendamise strateegia väljatöötamine. |
X | | | | |
Koostada vastav dokument |
D |
Koolitusplaani väljatöötamine lähtuvalt pedagoogide ja kooli arenguvajadustest. |
X | X | X | X | X |
Koostada vastav dokument |
D, JA |
Pedagoogidega arenguvestluste läbiviimine. |
X | X | X | X | X |
Arenguvestluste kokkuvõtted |
D |
Personali arenguvestluste läbiviimine. |
X | X | X | X | X |
Arenguvestluste läbiviimine |
D, JA |
Motivatsiooni ja tunnustus-süsteemi väljatöötamine. |
X | | | | |
Koostada vastav dokument |
D, JA |
Pedagoogide vabadest ametikohtadest teavitamine läbi kooli veebilehe ja Interneti. |
X | X | X | X | X |
Kooli veebilehekülg |
D, JA |
Uue õpetaja adapteerimissüsteemi väljatöötamine. |
X | | | | |
Koostada vastav dokument |
D, JA |
Ainevaldkonniti ühiste töötubade ja kogemuste vahetamise korraldamine. |
X | X | X | X | X |
Tegevusplaan; Tagasisidestamine |
D, AÕ |
Õppematerjalide ja ilukirjanduse vajaduste kaardistamine ja hankekavade koostamine. |
X | X | X | X | X |
Hankekava |
AÕ |
Olemasoleva õppevara ja ilukirjanduse andmebaasi loomine ja täiendamine. |
X | X | X | X | X |
Koostada vastav andmebaas |
JA |
Koolituselt saadud info ja materjalide liikumise korraldamine. |
X | X | X | X | X |
Koostada vastav mapp |
D, AÕ |
Õppeekskursioonide korraldamine õpetajatele (1 x aastas) |
X | X | X | X | X |
Eelarve |
D, JA, HJ, V |
Prioriteetsetes valdkondades eesmärkide täitmisel saavutatakse aastaks 2016 järgmised tulemused:
TULEMUS 1Rakendatud on tulemus- ja kvaliteedijuhtimise põhimõtteid, et tagada kooli kui organisatsiooni süsteemne ja tulemuslik toimimine.
TULEMUS 2On tagatud õppe- ja kasvatustöö, kus õpilane on motiveeritud õppija ja tema võimetekohaseks arenguks on loodud võimalused. Lõpetajate hea tase tagab parimad edasiõppimisvõimalused.
TULEMUS 3Kool on jätkusuutlik ning omab head mainet ja tuntust. Lapsevanemad on koolieluga kursis ning osalevad protsessis aktiivselt.
TULEMUS 4Kool on pidevas arengus ning kasutab oma tööks heas korras ruume ning kvaliteetseid tehnilisi vahendeid. Õppetööks vajalikud metoodilised vahendid on kaasaegsed ja nende hulk piisav.
TULEMUS 5Personali planeerimise, arendamise ja koolituse kvaliteedi tõus. Töötajad tunnevad ennast teotahteliste ja motiveeritutena. Õpetajad parendavad pidevalt oma metoodikaid, toimib info- ja kogemuste vahetus.
7. Arengukava uuendamise kordKooli arengukava kehtib kuni 31.12.2016. Arengukava täitmist analüüsitakse iga õppeaasta lõpus. Vajadusel viiakse sisse järgmise õppeaasta täiendused ja parandused, mis kinnitatakse kooli õppenõukogus.
Kooli arengukava kuulub muutmisele seoses:
1) muudatustega seadusandluses;
2) muudatustega õppekavas;
3) muudatustega kooli eelarves ja investeeringutes;
4) kooli õppenõukogu ja omaniku ettepanekutega.
Kooli arengukava kuulub uuendamisele määratud tähtaja möödumisel.
Uue arenguperioodi arengukava esitatakse kooskõlastamiseks:
1) Kooli õppenõukogule
2) Kooli hoolekogule
3) Vinni Vallavalitsusele
Ferdinand von Wrangelli nim Roela Lasteaia-Põhikooli erakorralise õppenõukogu protokoll nr 3, 29. november 2011
Ferdinand von Wrangelli nim Roela Lasteaia-Põhikooli pedagoogilise nõupidamise protokoll nr 3, 29. november 2011
Ferdinand von Wrangelli nim Roela Lasteaia-Põhikooli hoolekogu koosoleku protokoll nr 2, 29. november 2011